neljapäev, 9. juuli 2015

"Abimehed" toitumises

Tahtsin kirjutada enda "abimeestest", sest äkki keegi saab abi sellest infost. Siinkohal suur tänu Margitile, kes aitas mul arusaada, et tavalise veega sõites kaugele ei jõua- sõna sõnalt :D, sest enne tekib vedelikupuudus ja palju muid hädasid. 

Mida mina siis kasutan? 

Kuna ma ei suuda seedida spordijooke, need on lihtsalt liiga veidra maitsega ja liiga.... ei oskagi öelda. Ühesõnaga mu kõht hakkab keerduma nende peale. Aga kui sõita rattaga, kuum ilm, annad endast maximumi, higistad palju--> tulemuseks on soolade kadumine kehast ja see ei ole hea asi. Ma mõtlesin koguaeg, et miks mu kehakaal niimoodi kõigub. Polnud mingi ime kaaluda ühel päeval 2kg rohkem kui teisel ja peale Margitiga rääkimist tekkis mul AHHAA moment- see oli "soolapaistetus". Keha teadis, et varsti läheb hull jälle ainult veega sõitma, soolasid jääb väheseks ja neid peab koguma. Seeläbi hoiab keha ka vee kinni ja tekibki niiöelda veekaal. Nüüd kui olen tarvitanud sooladega spordijooki, on mu kehakaal stabiilselt langenud ja trennidest taastumine on oluliselt kiirem ja lihtsam. 

Minu lemmik praegu: (Saadaval spordipoodides, nt. Rademar)


Sellist jooki võib tarbida isegi puhkepäeval, kui on lihtsalt palju liikumist ja on palav. See aitab hoida keha mineraalained tasakaalus ja viib parema enesetundeni.  Ise tarbin lisaks Magneesiumi tablette ka veel, et ära hoida krampide teket. 


On ka odavam variant--> Lisa joogiveele mõned terad roosat Himaalaja soola ja pigista sisse sidrunivett, toimib peaaegu sama hästi ja on odavam kaasa võtta lühematele sõitudele. 

Proteiinijook 
 Eellugu: Esmalt pean mainima, et olin algselt väga skeptiline proteiinijookide suhtes. Arvasin, et neid kasutavad ainult jõuka põkkid, kes massi tahavad lisada, aga kui teha trenni suurtel koormustel, siis lihtsalt ei jõua enam seda kohupiima ja muna endale sisse ajada ja peab leidma alternatiivi. Proteiinijooke on väga palju erinevaid, aga mina olen enda jaoks leidnud sellise, mis ei sisalda väga palju kaloreid, on superhea maitsega ja minu puhul toimib- peale rasket trenni seda tarbides taastuvad lihased oluliselt kiiremalt. 

Kuna treeningkoormus on praegu üsna suur ja taastumise kiirus ja efektiivsus on minu jaoks olulised, siis tarbin peale raskeid õhtuseid trenne, kus ma enam koju tulles midagi süüa ei taha, kohe peale trenni SiS taastusproteiini joogi. See on esimene, mida proovinud olen- banaani maitsega, ja pean ütlema, et maiste poolest väga hea. Peale trenni läheb see külmalt nagu vesi kuumale kerisele :-D. Selles joogis on suur proteiini sisaldus ja natuke vähem on süsivesikuid, mis teeb selle ideaalseks taastumist abistavaks joogiks. 

19.03.16 uuendus= Praeguse kursuse/aine "Tervise- ja harrastusspordi kursus" raames olen tegelikult teada saanud, et lihaste arenguks on vajalik peale trenni hoopis süsivesikuid tarbida. Muidugi mõistlikus koguses, sest kõik üleliigne läheb rasvaks, aga peale trenni (kuni 30min) lähevad süsivesikud otse lihastesse, et neis toimunud "murdmist" parandada. Lisavalgu vajaduse saab tegelikult juba paarist juustu lõigust kätte. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar