neljapäev, 14. aprill 2016

IIFYM?

Mis asi on IIFYM? See lühend on lahti kirjutatuna- if it fits your macros ehk siis eesti keelde tõlgituna- kui see mahub sinu macro toitainetesse (süsivesikud, rasvad, valgud + kiudained ja vitamiinid). 

Inglise keeles on sellekohast kirjandust meeletult palju. Näiteks see lehekülg, kus saab oma macrosid ka arvutada http://www.iifym.com/what-is-iifym/ 
On olemas ka äppe, kuhu oma macrosi sisestada, aga kuna ka need on inglise keelsed, siis on neid üsna raske kasutada Eestis. (Macrode arvutamine: http://www.iifym.com/iifym-calculator/ )


Mina arvutan oma igapäevased tarbitud macrod ise. Üritan postitada ka pilte sellest, et kuidas ma oma kodutehtud toidu kalorsuse ja macrod arvutan. Kirja panen kõik suurde vihikusse. Nii on lihtsam ja pole karta, et läpakal aku tühjaks saab või midagi. 

Miks ma seda "dieeti" pidama hakkasin? Sest ma tundsin, et ma söön liiga vähe ja valesid asju, sest kui kaalulangus isegi tekkis, siis oli see lihase arvelt ja jõukaotuse arvelt. Tahan saada lahti rasvast, mitte lihastest. Ma ei taha kaotada lihasmassi nii nagu ma seda eelmisel aastal meeletu rattasõiduga tegin. Seetõttu olen ka rattatrenne piiranud ja teen neid pigem cardio trennina praegu. Palju ma see aasta võistlustel ja sõitmas üldse käin? Ei oska veel öelda. Mu eesmärgid on muutunud ja mul on hea meel, et olen praeguseks järginud kuu aega elustiili, mida suudan järgida ka talvel. Loodan, et siis on ka tulemused püsivamad. 

Rattasõiduga saavutasin vaid meeletu kaloridefitsiidi ja seetõttu tulid ka kilod talvel kolinal. Keha kogus kõik, mida vähegi sai, sest terve suvi oli keha näljas. Ja profisportlast minust nagunii enam ei saa :-D.


Ma isegi ei taha seda dieediks nimetada, sest kuigi ma olen kaloridefitsiidis (umbes 20%), siis mul ei ole kõht tühi, halb tuju, jõuetus ega midagi sellist mida olen varem tundnud kui jälgisin erinevaid toitumiskavasid. Ma usun, et kui rohkem inimesi leiaks oma tee sellise toitumise juurde, siis oleks palju rohkem neid, kes suudaks pikaajaliselt kaalu langetada ja seda ka hoida, sest selline toitumine ei tekita metsikuid isusid ja kinnisideid, sest kui sa tõesti väga tahad mingit kooki või jäätist süüa, siis sa saad selle endale macrodesse sisse arvutada ja kõik on kenasti. 

Minu enda tulemused tänaseks (2,5 nädalat olen jälginud) on, et tselluliit on megalt vähenenud ja cm on ka juba maha läinud. Kaal nii palju muutunud ei ole, aga eks näis kui selle veekaalu ka maha saan, et mis siis seis on. Praegu on veel vara põhjapanevaid ütlusi teha, kuid enesetunne pole kunagi nii hea olnud kui praegu ja see ongi kõige tähtsam. 

Paljud arvavad, et selle toitumisega saab vaid rämpsu süüa, aga kui kirjandust lugeda ja seda ise läbi teha, siis saab aru, et rämpsu süües ei saa macrosid korralikult täis ja enamus aega peab siiski toituma tervislikult. 

Eks üritan jooksvalt nüüd rohkem sellest kirjutada (sest eesti keelset kirjandust ja blogisi on väga vähe selle kohta) ja kuna hakkasin üsna hiljuti oma ja näidete põhjal koostatud jõusaalikava järgi treenima, siis on vaja veel veidi aega, et nende kahe tulemus kokku panna ja siis siin avaldada. 

Praegu on enesetunne väga hea ja kui saaks kooli asjadega ka kuidagi rea peale, siis oleks elu nagu lill :-D. Homme ootab ees HIIT treening. Eile oli jalapäev, nii et jah.... AI A on täna ja homme ka kindlasti :-D.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar