teisipäev, 20. detsember 2016

Kuidas leida motivatsiooni oma elustiili muutmiseks ja uue hoidmiseks?

PS! Sellest tuleb pikk postitus, aga kes loeb.... see loeb :D 

Alguses on õhin sees, käid, teed ja pingutad ja möödub 2 nädalat. Ei näe kohest tulemust ja six-packi asemel on endiselt vaid see, mis seal enne oli :D. Mõtled, et ah.... mis ma siin ikka punnitan, nagunii sellest kasu ei ole ja ega väga ei viitsi ka.... liiga raske. 

Vot see on see koht, kus sul tuleb teha TEADLIK otsus, et EI! Seekord ma ei anna alla, sest kui ma alla ei anna, siis ma ei pea jälle mingi aeg otsast alustama. 

See tsitaat on mind väga palju aidanud, sest ma olen ka mitu korda feilinud ja pidanud uuesti alustama. Jah, vahepeal on see "feil" või paus olnud minust olenematu, aga ikkagi. See teekond on olnud erinev juba seetõttu, et ma olen lõpetanud vabanduste otsimise ja mis veel kõige tähtsam- ma ei hooli enam sellest, mida teised minust arvavad! Ma olen lõpuks saanud vist juba nii vanaks ja eneseteadlikuks, et isegi minu lähedased ei suuda mind enam minu unistustest ja eesmärkidest eemale kiskuda. Ma lõpuks elan enda soovide järgi ja kõik muu käib juba selle järgi, sest lõppude lõpuks peakski iga inimene ikkagi enda vajadused ja soovid esikohale seadma, sest kui SINA oled õnnelik, siis on ka sinu kõige kallimad inimesed sinu ümber õnnelikult.... lõpuks vähemalt. 

Aga kuidas siis leida ikkagi motivatsiooni oma elu järjepidevalt muuta? 

  1. Leia tegevus, mida SINA tõeliselt naudid ja mida sulle teha meeldib! Kui see spordiala või trenn sulle meeldib, siis sa ka käid seal. Midagi väga vastumeelset ei ole võimalik nautida. Siinkohal tahan toonitada, et igat asja tasub ikkagi vähemalt 2x proovida. Minu esimene BodyPumpy kogemus ei olnud ka meeldiv, sest lihtsalt treener ei sobinud esimese kogemuse andjaks, aga ma proovisin ikka veel ja veel ja hiljem on see olnud minu lemmik rühmatrenn. Olen lisaks proovinud ka sulgpalli (mis ka väga meeldis, aga põlvevigastuse tõttu ei olnud minust enam vastast), ratsutamist (kukkumise järgse hirmu pärast jäi pooleli), rulluisutamist, jalgrattasporti (mida siiani meeletult naudin, aga see on hooajaline spordiala. Vähemalt minu jaoks, kellel pole sellist rahakotti, et talvel laagrites käia). Ja kõik need alad on andnud mulle kogemust ja samas ka füüsiliselt mind arendanud. Viimasel ajal naudin ka väga kord nädalas BodyBalancit, mis mind kunagi külmaks jättis, aga praegu on see lihashoolduse mõttes asendamatu! Mulle ei meeldi näiteks üldse Zumba ja sellised tantsutrennid, sest mul lihtsalt pole hea kordinatsioon, aga see ei tähenda, et nende trennidega poleks võimalik ideaalvormi saavutada. 
  2. Ära tee liiga kardinaalseid muutusi oma elustiilis. Võta asju tasa ja targu, üks muutus korraga. Sellepärast on paindlik dieet ka jällegi väga hea võimalus, sest sa saad endiselt nautida oma vanu lemmikuid ja samas teha samme uue ja tervema elu suunas. Kõik käib loomulikult ja sujuvalt. Jätkusuutlikuks elustiili muutuseks pead sa tegema selliseid muutusi, mida sa suudad järgida kogu ülejäänud elu. Kui minna vanade viiside juurde tagasi täiesti, siis tuleb ka kõik muu sellega kaasnev tagasi. Sellepärast tavadieedid või üldse dieedid ei toimigi, sest need on ainult mingid perioodid. MUUTMA PEAB ELUSTIILI! Ja terve elu sa ei suuda ju mingil piiraval dieedil olla? Siia alla käib ka see, et ära hakka kohe 5x nädalas trenni vihtuma. Alguses piisab täielikult 3x nädalas käia ja nautida ja minna ära sellise tundega, et ma tahan siia veel tagasi tulla. 
  3. Usalda progressi ja iseennast- kõigil tuleb ette aegu, kus tuju on halb ja kaal ei liigu ning kõik muu ka justkui kokku on kukkumas ning trenn on viimane koht, kuhu minna tahaks. Siinkohal tuleb mängu see, et sa lihtsalt teed need asjad ära, sest sa tead, et pärast tunned sa ennast paremini. Ma ei ole kahetsenud mitte ühtegi trenni, kuhu läinud olen, aga olen kahetsenud trenne, mida olen ära jätnud. Võit iseenda negatiivsete mõtete üle on tohutult eneseusku kasvatav ja muudab sind järjest tugevamaks ka mentaalselt, mitte ainult füüsiliselt! 
  4. Osta endale uusi trenniriideid. Mind on see ka aidanud nendest tumedatest aukudest välja, kus käid trennis, aga motti pole.... See on hea viis ennast premeerida ja samas annavad uued riided alati hea enesetunde. Seda muidugi juhul kui selleks on eelarves piisavalt raha, sest vastasel juhul tekib lisastress :D. 
  5. Pane oma muusikamängijasse (telefoni või kust iganes sa trenni ajal muusikat kuulad) uut muusikat. Minul on see igakord toiminud. Vahel lihtsalt on vaja mingit head lugu, mis aitab selle raske seti lõpuni teha ja pingutada. Keha on võimeline palju rohkem korda saatma, kui mõistus tal laseb ja seetõttu peamegi ennast õigesti meelestama- MA SUUDAN, MA JÕUAN, MA TAHAN! Ja muusika on selle juures vägagi hea abimees. 
  6. Tuleta endale meelde, et MIKS SA OMA ELU MUUTA SOOVISID/SOOVID? Kui mina kaotan sihi enda ees ja lasen negatiivsusel üle võtta, siis ma tuletan endale meelde, et miks ma seda kõike alustasin, mis on see minu lõppeesmärk ning mille pärast ma seda kõike teen. Minu väga suureks motivaatoriks on alati olnud minu laps ja seda mitte ainult tervise koha pealt, vaid ka kooli ja tööga ja kõigega mida ma elus korda saadan. Mul pole aega ennast haletseda või võtta aega lihtsalt olla. Ma tahan kindlustada tema tulevikku ja anda talle rohkem, kui minul kunagi oli. Olla talle parem ema, kui minu vanemad mulle olid ning näha ka oma lapselapsi ja seejuures nendega ka mängida jõuda. Lisaks on minus alati peitunud sportlase hing. Ma tahan saada milleski kõige paremaks ja tunda uhkust enda saavutuste üle ning see ongi see, mis mind motiveerib selle spordialaga tegelema nii tõsiselt ja nii pühendunult- ma tahan olla parim versioon iseendast! Ja ma tõesti tunnen, et suure tööga on see võimalik. Mulle ei ole elus mitte ükski asi kergelt kätte tulnud ja see on mulle õpetanud, et suure tööga on võimalik palju rohkem korda saata kui mõni, kellel on kõik võimalused antud, kuid kes neid ei kasuta. Nii, et kes näeb vaeva, see saab ka tasutud! 
  7. Aja oma rida! Ma ei jõua siia vist ära kirjutada neid seiku, kus mind on mõnitatud või alavääristatud minu valikute pärast. Ka minu enda eksabikaasa mõnitas minu toidukaalumist, kui me käisime tema õel külas ja üleüldse oli kõigile alguses üks suur nali see minu elumuutus. Mina suutsin õnneks näha oma lõppeesmärki silme ees ning jäin endale kindlaks. Nüüd on juba kõik sellega harjunud, aga eks kahtlejaid jagub palju ka praegu. Sellel ei ole tähtsust! Vaid SINA ISE tead, et miks sa oma eesmärkide poole püüdled ja tegelikult pole mitte kellegil õigus sinus kahelda! Kui nad seda ka teevad, siis ürita sellest üle olla ja jääda endale kindlaks. Ära lase teistel oma tuju või arvamust iseendast mõjutada. Ma tean, et seda on kerge rääkida, aga kui selle kallal pidevalt tööd teha (nagu ka mina olen pidanud tegema), siis mingil hetkel hakkad nägema, et oma mõtlemist on tõesti võimalik teadlikult positiivsemaks muuta.
  8. Julge olla selline nagu sa oled! Ma alguses arvasin ka, et raudselt vaadatakse ainult mind koguaeg ja mida selline paksuke siia küll otsib jne.... ma ei läinud kohe "meeste ossa" trenni tegema, vaid võtsin oma nurgakese ja tegin kerge BodyPump kangiga. Ma lasin ennast mõjutada teiste arvamusel. See eneseusk ei tule kohe üleöö ja enesekindlus samuti mitte, kuid mind on väga palju aidanud mõtlemine sellest, et ka need peenikesed naised pole enamuses oma kehadega rahul. Lisaks olen saanud üldse targemaks ja tean nüüd, et see keha, mida eelnevalt idealiseerisin ei ole üldse nii ideaalne, kui enda kujutlemas lõin. Selline asi nagu skinny-fat on täiesti olemas ja see, et mõni võib kõike süüa ja näeb peale vaadates kõhna välja, see pole mingi väärtus enam minu jaoks. Ma hindan muid asju- tugevust, iseendaks jäämist ja oma keha aktsepteerimist just sellisena nagu see on ja sellisena nagu Ma ise soovin, et see oleks. Jah, alati saab parem olla ja mina püüdlen ju ka enda parima versiooni poole, kuid ma mõtlen pigem selliseid asju, mida sa muuta ei saa. Mina olen oma pikkust väga kaua häbenenud ja ennast sellepärast halvasti tundnud, aga viimased aastad olen tõesti endaga igas mõttes rahu teinud ja hakanud oma keha palju positiivsemalt vaatama. 
  9. Võta vastutus enda elu ja õnne eest! Ära süüdista, ära leia vabandusi. SINA ISE kontrollid oma elu, teed otsuseid, teed valikuid ja nendest tulenevalt kujuneb sinu elu. Jah, meile kõigile on jagatud teatud kaardid, aga meie ise mängime nendega! Ükski kivi või kristallike ei aita hingerahu leida ja ükski inimene ei lähe sinu eest trenni ja ei tee sinu eest toidu valikuid. Kõik need otsused peab ise langetama ning seejärel ka nendega elama. SINUL endal on võim ja jõud oma elu kontrollida ning anda endast sel hetkel parim, mida anda saad. Alati ei olegi võimalik 100% kõike õigesti teha ja ära ennast sellepärast nuhtle. Alati saab paremini ja iga päev on kui võimalus teha paremini, kui eile sai tehtud ning teha õigemaid otsuseid ja elada rohkem enda eesmärkidele vastavalt. 

Väikesed sammud on need, mis lõpuks kujunevad teekonnaks! 

Tee esimene samm ja ära peatu enam kunagi ;)! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar