reede, 27. jaanuar 2017

Reverse dieet ehk kuidas pikast defitsiidis olekust välja tulla?


Alustan postitust sellega, et lubasin endale täna peale trenni vastlakuklit.... jah...... vastlapäevani on meeletult palju aega veel :D, aga Werneri kohvik jagas neist pilti juba FB-s ja Instagrammis ning ma nägin neid sellepeale unes ja lihtsalt ei suutnud kauem oodata. Küsisin Wernerist makrotoitainete sisalduse 100g kohta (mis ka pildil nähtav ja üks kukkel ongi 100g tavaliselt) ja lasin aga hea maitsta, sest see mahub üsna kergesti mu makrodesse, seejuures rikkumata minu 80/20 reeglit (80% päevasest toidust tuleb mikrotoitainete rikkast ja kvaliteetsest toidust ja 20% on siis maiustused ja niiöelda sellised patutoidud :D). 
Allpool on ka pilt Punase sameti koogist, mida käisin nädala alguses nautimas peale rasket jalapäeva. Jällegi mahutasin selle kenasti oma makrodesse #paindlikdieet! ;) 
Suhkrut ei tasu karta! Olen seda korduvalt toonitanud, aga tasub veelkord ära mainida, et suhkrusisaldust toidus ei tasu niikaua karta, kuni kiudainete vajadus on täidetud (naistel umbes 20-30g päevas, meestel kuni 40g päevas- oleneb kehakaalust, pikkusest jne). Nii, et jah, jällegi see 80/20 reegel ;). 

See nädal on esimene nädal mul kohaneda uute makrodega ehk siis sellega, et saan 300kcal rohkem süüa kui enne. Tunnistan ausalt, et hirm oli alguses suur ja kõht oli üli mega täis, aga nüüdseks olen juba harjunud ja kaalu pole ka üldse juurde tulnud. Pigem tunnen ennast leanimalt ja paarsada grammi on kaalu ka maha läinud. Kõige rohkem meeldib mulle see, et mul on trennis mega power jälle sees. Ma tõesti tunnen ennast jälle sportlasena! Ma jõuan, ma tahan ning ma 100% naudin oma trenne. Lisaks tahan ma ära kasutada seda aega, sest keha on praegu vägagi agar kasvatama "leanmusclemassi" ehk siis rasvavaba lihasmassi, nii et ma peangi trennides endast 100% välja pigistama, et tekitada võimalikult palju stiimulit, et keha taastaks trennist räsitud lihaseid ja tunneks vajadust lihasmassi kasvatamise järele.... keeruline jutt, aga keda huvitab, siis soovitan jällegi google kaudu lisa otsida ;)! 
Reverse dieedi põhimõte ongi see, et lisatakse kaloreid (makrosid) aeglaselt, et keha ei satuks kohe shokki ning rasvamassi lisandumine oleks seeläbi minimaalne. Ma olen ka praegu defitsiidis veel tegelikult, aga kui sellest niimoodi vaikselt välja tulla, siis olen järgmise prepi ajaks oma ainevahetuse kindlasti paremini tööle saanud ja saan uut dieeti suhteliselt kõrgete makrodega alustada, mis omakorda teeb ka dieedi palju kergemaks ;)! Ma hetkel ei hakka seda postitust väga pikaks ajama ja julgustan kõiki huvilisi ka ise google kaudu infot otsima ("reverse dieting").  Tahan toonitada, et reverse dieet pole mitte kuidagi kergem võistlusdieedist.... kaugel sellest.... Isegi võib öelda, et see on raskem, sest toituma peab ikka suhteliselt grammi pealt (makrosid jälgima), aga samas tead tegelikult koguaeg, et järgmine võistlus veel kaugel ja võiks ju justkui kõike lubada endale.... ühesõnaga raske, aga siiani olen suutnud väga kainet mõistust säilitada ning kavast/plaanidest/makrodest 100% kinni pidanud. 
Kuna ma jätkan seda teekonda nüüd üsna pikalt enne järgmist preppi, siis kindlasti postitan sellest jooksvalt veel.
Homme on mul ka esimene vaba eine. Lähen sõpradega Meat Marketisse ja naudin sealset toitu ja klaasi veini 100%.... vähemalt üritan. Mu mõistus vajab restarti ja natuke puhkust ning lisaks tahaksin tõesti ka üle pika pika ajal sõprade seltskonda täiesti pingevabalt nautida. 

Red Velvet ehk Punase sameti 100g makrod (Werneri): 319kcal V3,1g R21g S29,1g (millest 24g suhkrud). Koogilõigu tüüpkaal on 160g.


See ei ole kerge. Kõige raskem on just oma mõistust õigesti suunata ja mõelda eelkõige positiivselt. Kevadeks lavavormi saamine oleks nõudnud minult ulmelist piitsutamist ning tervise kahjustamist, sest praeguseks olen defitsiidis olnud juba aasta ja esimesed 7 kuud oli defitsiit ka ulmeliselt suur minu selleaegse kehakaalu kohta... tegin oma kehale palju halba. Praegune improvement season või dieedi puhkus või siis reverse dieeditamise aeg..... kuidas iganes seda nimetada, on väga väga vajalik ja saan sellest täiesti aru, aga ütlen ka ausalt, et ärevust on mul veel kuhjaga ning oma mina-pildi parandamisega pean ka veel pikalt tegelema. Praegu on veel rahulolematust enda suhtes liiga palju. Vähemalt tabasin ma need probleemid õigeaegselt ära ja ei lasknud asjadel veel hullemaks minna. Nüüd saab kõik ainult paremuse poole liikuda ;)!!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar