esmaspäev, 13. veebruar 2017

Tee ise pähklivõid- india pähkli ja maapähklivõi.


Pähklivõid olen ise tahtnud teha juba kaua kaua aega. Lisaks olen unistanud ammu juba köögikombainist, sest vaid sellega on võimalik korralikult maapähklivõid teha, ilma et saumikser üle ei kuumeneks ja "otsi ei annaks". 
Pähklivõi teemalisi postitusi võib leida internetist päris palju ja selle valmistamine on tegelikult väga lihtne. Retsepte on rohkesti ja variatsioone samamoodi- nii šokolaadiga kui ilma. Pähklivõid on võimalik teha kõigist pähklitest. Maitse erinevused on üsna suured ja õnneks ka inimeste maitseeelistused, nii et igaüks saab teha täpselt sellise, mis talle meeldib. Lisaks on enda tehtud pähklivõi puhul see hea, et crunchynduse ehk krõmpsususe astme saab samuti ise vabalt valida (oleneb, et kaua purustada). Mina jätsin india pähkli oma veidi krõmpsuma ja maapähklivõi tegin sellise siidja (pildil). 
Mina katsetasin seekord siis india pähkliga ja traditsioonilise soolase rösitud maapähkliga. 
Kui segu (on muutunud purustamisel juba kreemjaks) on juba peaagu valmis, võib lisada mett ja taimeõli (mina kasutasin kookosõli). 

Retseptid (mille põhjal makrod kujunesid): 
India pähkli või 
240g india pähklit 
20g mett 
10g kookosõli 

Maapähklivõi 
450g Röstitud ja soolatud maapähklit (pildil; Kindlasti on ka ökö-maid variante, mida kasutada võiks) 
25g mett
10g kookosõli 



Šokolaadi maapähklivõi retsepti leiab siit blogist. Ja lisaks tahaksin juhtida teid selle video juurde (ingliskeelne), sest siin näitab ka video variandis retsepti ära. Purustamine võtab päris kaua aega, isegi 900W köögikombainiga, aga see oleneb väga sellest, et kui kreemjast võid soovite :). 

Pähklivõid saab kasutada paljudes retseptides ning see tehtud india pähkli või on hommikupudrul lihtsalt võrratu- maitse meenutab mulle martsipani ;). Lisaks on hea seda lisada ka kohupiimakreemile ja seeläbi tõsta vahepala heade rasvade sisaldust. 

Miks süüa pähklivõid? 
Esiteks on see ülimaitsev ja kõhtutäitev ning väga laia kasutusega, aga see on ka üks parimaid rasvade allikaid ja rasvu on meil vaja, eriti kaalu langetamisel. 
"Ühes kuhjaga teelusikas on juba 3mg võimast antioksüdanti vitamiin E-d, 49mg luude ehitusmaterjali magneesiumi, 208mg lihaste paremaks funktsioneerimiseks kaaliumi ja 0,17mg väga vajalikku vitamiini B6. Uuringud näitavad, et süües maapähklivõid väheneb südamehaiguste risk, diebeedi- ja krooniliste haiguste teke. Ühes uuringus, mis avaldati Journal of the American Medical Association lehel, leiti, et tarbides umbes 30g pähkleid või (üks kuhjaga teelusikas) maapähklivõid, vähendab haigestuda diabeeti ligi 30%! 
Maapähklivõi on pilgeni täis südamele tervislikke monoküllastumata rasvasid. Uuringud on näidanud, et inimesed, kes tarbisid rohkelt monoküllastumata rasvhappeid, oli rasvaprotsent väiksem kui neil, kes tarbisid rohkelt süsivesikuid või küllastunud rasvhappeid. Kui sa arvad, et ostes vähese rasvasisaldusega maapähklivõid arvates, et see on kasulikum (enamus siiski arvavad veel, et Light-tooted on head), siis sa eksid rängalt! Tavaliselt on nii tehtud, et kui on rasva vähendatud, siis selle võrra on suurendatud süsivesikute kogust ja üldkokkuvõttes kaotad sa vitamiinide ja mineraalide arvelt ning lisaks su keharasvaprotsent võib tänu liigsetele süsivesikule tõusta!" (Tekst pärineb siit) 

Järgmises postituses räägin lähemalt sellest, et millistes retseptides maapähkli (pähklivõid) kasutada saab ja üks minu retsepti katsetus :). 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar