neljapäev, 24. august 2017

Miks peaks/võiks pidada treeningpäevikut?

Treeningpäevikut hakkasin mina pidama alates september 2016. Eelnevalt üritasin lihtsalt meeles pidada, et palju, mida ja mis raskusega tegin. Võin oma kogemuse põhjal öelda, et treeningpäeviku pidamine on ülitähtis, eriti siis kui on soov areneda ja muuta oma sooritust paremaks ja otstarbekamaks. Kui näha neid numbreid paberil, siis pole nende eest ka "pääsu". Lisaks annab treeningpäeviku pidamine hea võimaluse ka oma enesetunnet trennis ja üldist arengut dokumenteerida. Pidevalt ühte treeningkava järgides ja samu harjutusi nädalast nädalasse tehes ning üles märkides on jõunäitajate kasvu/muutumist väga kerge märgata. 
Kõik on kuulnud väljendit, et päevad ei ole vennad ja siinkohal ongi hea panna need paremad/halvemad päevad ka päevikusse kirja. Ma kasutan väga palju kordusmärke ja allakriipsutamist, et see raskus on piisavalt raske(nagu pildilt näha) või kirjutan AIA! :D kui seeria oli väljakutset pakkuv ja vajas pingutust. Mis see mulle annab? Järgmisel nädalal vaatan eelmise nädala raskusi ja selle põhjal tuleb mulle täpselt meelde, et kas peaksin raskust lisama, kordusi lisama või jätan sellel nädalal samaks ja vaatan, et kuidas välja tuli- kas oli kergem või endiselt liiga raske selleks, et raskust/kordusi lisada. 
Lisaks panen kirja kulutatud kalorid, keskmise pulsi ja ajakulu (kasutan Garmini aktiivsusmonitori) ning lisan need andmed ka Garmini lehele. 
Mõni nädal ongi raskem, kõik raskused tunduvad raskemad ja jõuetust on rohkem. Teine nädal tundub jällegi kõik ülikerge ja raskused on nagu sulekesed. Seda kõike saab treeningpäevikusse kirja panna ja selle põhjal oma arengut dokumenteerida. Naistel on jõunäitajad/enesetunne väga tihedalt seotud menstruatsioontsükliga ning kui oma treeningud kirja panna, siis on võimalik oma keha paremini tundma õppida ja järeldusi teha. Teadmised ja info on jõud! Mida rohkem sa oma keha kohta tead, seda paremini suudad sa nendest teadmistest lähtuvalt ka otsuseid teha ja oma arengut mõjutada ;). 

Kokkuvõtteks võin öelda, et minu keha hakkas tõeliselt arenema siis kui muutsin oma treeningud sihtotstarbeliseks ja hakkasin pidama treeningpäevikut. Treeningpäevikut võib pidada ka rühmatrennides käies, sest ka siis saab kirja panna enesetunde muutused ja arengud. Nii hea on lugeda varajasemaid kirjutisi ning näha ja märgata muutusi. Lisaks aitab treeningu dokumenteerimine vajadusel muutusi teha ja näha, et mis toimib ning millised osad vajaksid muutust. 
Hea oleks treeningintensiivust nädalast nädalasse muuta. Minul on praegu näiteks iga 3. nädal puhkenädal, kus raskused langevad maksimumist 50% peale. See aitab keha restardi teha, sest igal nädalal 100% välja pannes on ületreeningu tekkimise oht väga suur ja arenguseisak on kerge tekkima! Lisaks on mul treeningupäeviku vahel siis ka harjutuste lehed kiletatud. Mul on juba peaagu peas, et kuna midagi teha, aga vahel pean siiski meelde tuletama, et mis harjutus millisel päeval täpselt oli :). 

Kui Teil on küsimusi treeningpäeviku pidamise kohta, siis küsige julgesti! ;) 


2 kommentaari:

  1. Hei! Tore postitus! Sooviksin aga nõu küsida hoopis muu teema kohta. Kas oskaksid öelda, milline neist toodetest on oma koostiselt tervisesõbralikum :) :

    1)https://prismamarket.ee/entry/peedi-porgandi-pastinaagi-pihlaka-pehmik-240-g/4740086015678
    2)https://prismamarket.ee/entry/palaleivake-pastinaagi-porgandi-280-g/4740103063927

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere!
      Tervisesõbralikud on need mõlemad. Makrosõbralikust ei oska kahjuks täpselt võrrelda, sest ühel tootel on makrod internetis antud, aga teisel ei ole. Ise olen tarvitanud mõlemat. Kiudaineid on mõlemas päris arvestatav kogus ning samas on süsivesikute ja suhkru sisaldus üsna mõistlik ning makrosõbralik. Valgu sisaldus samuti päris korralik. Nii, et võib öelda, et kui poest valida, siis on need mõlemad makrosõbralikud/tervisesõbralikud. Ise küpsetades saaks muidugi veelgi rohkem kontrollida, et mingeid paksendajaid jne ei oleks....aga nii hulluks pole ka mõtet asja ajada :D.
      Burgereid saab mõlemast väga edukalt teha ;).

      Kustuta