reede, 22. september 2017

Soolane hommikupuder - kõhtu täitev ja imemaitsev! (Salty oatmeal with carrots or zucchini)


Ma ei oleks kunagi uskunud, et mulle võib nii meeldima hakata soolane puder. Nüüd olen juba viimased 2 nädalat igat hommikut just soolase pudruga alustanud ja ei usu, et sellest nii pea tüdinen. Lemmik lisandid peale panekuks on RannaRootsi broilerifileest või kalkunilihaga peekon ja maitsepärm, mis annab juustust mekki juurde. 
Kogused on iga päev veidi erinevad ja sõltuvad sellest, et mida ma ülejäänud päev söön. Täna on näiteks õhtul plaanis sushit süüa ja seetõttu oli süsivesikute osakaal veidi väiksem. Tavaliselt võtan pudru juurde ka veidi õuna ja tüki šokolaadi - justkui magustoiduks :D. 
Minu pudrule läheb siis tavaliselt (kogused olenevad ülejäänud päeva söökidest)
40-55g pudruhelbeid (oats)
15-20g sulajuustu (viimati kasutasin kukeseene oma) (cream cheese/ melted cheese) 
10-20g riivjuustu (grated cheese)
100-200g riivitud köögivilja (porgand, suvikõrvits) (grated carrots or zucchini)
50-100g munavalget või 50-100g täismuna (oleneb rasva makrodest) (eggs or eggwhites) 
50-70g peekonit (Ranna Rootsi linnuliha omad) (Turkey bacon)
3-5g maitsepärmi 
sool (salt)

Valmistamine on ka ülilihtne. Kalla pudruhelvestele peale keevat vett nii, et nad oleksid täiesti kaetud ja veidi isegi rohkem (katsetamise asi ja erinevad helbed vajavad erinevas koguses vett). Lisa soovitud köögi-või juurvili ja keeda umbes 3 minutit aeg-ajalt segades. Seejärel lisa tugevalt vispeldades munad (munavalged) ja maitsesta soolaga. Lase umbes 4-5 minutit podiseda ja selle aja jooksul lisa sulajuust ja riivjuust ning vispelda ka need sisse. Vala kaussi ning lisa lisandid (maitsepärm ning peekon) ning naudi!

But oats in a pot and add boiled water. Add carrots or zucchini and let it boil for 3 minutes. Add eggs or eggwhites and wisp. Let it boil for 4 minutes and then add cheeses. Top with bacon ;). 

See puder on dieedi (kaloridefitsiidis olemise) ajal super valik, sest hoiab kõhu kaua täis. Magusa pudru puhul on nälg palju palju kiirem tulema ning kuna minu hommikud hakkavad praegu juba väga varakult (lapse kooli saatmine + endal ka loengud enamasti juba 8.15 algusega ning elan Tartust eemal), siis aitab see puder mul oma makrodest kinni pidada ilma, et näljatunnet meeletult tundma peaksin. 
Andke julgesti teada kui ise ka proovisite ning äkki veel häid nippe, et kuidas saaks veelgi paremaks antud putru muuta ;)? 

Kui varem tegin putru mikrolaineahjus, siis nüüd potis. Ei tunneta küll, et kuidagi kauem läheks ja on kergem juurikad pehmeks ka saada sel viisil. Selle staadiumis on lisatud pudruhelbed, sool ja riivitud porgand. Segu on üsna vedel, kuid peale munavalge/muna lisamist + sulajuust + riivjuust, jääb puder siiski ülikreemine ja parajalt paks, aga eks see ole juba maitse asi ;). 
Pudruhelbed, mida mina kasutan. Kiirtatrahelbed on soolase pudru jaoks ka hea valik. Kuid minu kõige suurem lemmik on kõige vasakpoolsem ehk siis Nordic oats with wheat bran (nisukliidega). Selle makrod on ülihead ja kiudaine sisaldus väga suur.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar