esmaspäev, 12. märts 2018

Veebruarikuu kokkuvõte -kuidas massi lisamine edeneb?


Blogimisse on jäänud nüüd pikem paus. Miks? Esiteks olen ma siiani veel kaerahelbe küpsetiste lainel ja mingeid uusi retsepte proovinud ei ole, vaid olen nendega pidevalt katsetanud ja soolaseid argitoite ma nagunii siia tihti ei lisa, sest leian, et need nagu liiga lihtsad...juurikad, süsika allikas ja mingil moel kaste juurde ja kõik kokku....väga lihtne ja üsnagi üksluine, aga sellised "pajad" mulle meeldivad  . Vahel ka katsetan soolaste toitudega. Sai siin tehtud juurselleriga püreed jne....kokkama.ee lehel ju nii palju häid retsepte ja toidutare.ee-st leiab ka ;). Tegelikult on mul ka lihtsalt meeletult kiire olnud. Praktika ei ole kerge ja trennid 5x nädalas ja toit kaasa preppida ja arvutada jne...see kõik võtab aega. 
Nüüdseks on jäänud veel viimane nädal praktikal olla, aga suurem töö on tehtud. Sel nädalal asendan vaid õpetajat ja kõik niiöelda "näidistunnid" on tehtud. Nüüd vaja veel kokkuvõtted kirjutada ja paberitööd ohtralt teha. Lisaks muidugi oma väikse printsessi aitamine kooliasjades.Ühesõnaga palju on taldriku peal ja blogimiseks aega ei ole olnud. (Pildil näide tänasest õhtusöögist - tatar, kodujuust, punane sibul (praetud), ahjus tehtud juurikad, värske salat ja uus katsetus- spargel, praetud oliiviõlis...ülihea)
Toitumine ja kaal: 
20.veebruar 2018     /  28.märts 2017
väike areng on ka areng :D 
Olen endiselt leanbulk (soov kasvatada lihast liigse rasva lisandumiseta) faasis ehk siis kasvatan lihast. Tunnistan ka ausalt, et vahepeal suure pinge all ja haiguse ajal viskas mul see foodprep kopa ikka sajaga ette. Tundsin, et ma ei taha ühtegi asja kaaluda ja 2800kcal igapäev süüa oli ka vahel ikka väga raske. Muidugi....suhkrust ja jamast on see ülikerge täis süüa, aga selle peal ju lihast ei kasvata ja "puhta toiduga" tekkisidki kerged seedeprobleemid ka mõnedel päevadel. Pidin ikka väga vaatama kiudainesisaldust, sest see kippus jääma sinna 50-60g kanti isegi, mida on ilmselgelt liiga palju. 
01.veeb - 01.märts seisuga lisandus kaalule +700g. 
Mõõtnud ei ole....teen seda ehk selle nädala lõpus jälle, sest see nädal on puhkenädal trennides (madalamad raskused) ja massaaž ka nädala lõpus, et ehk viskab keha siis selle vee ka rohkem välja jälle, mis lihaste "lõhkumisega" tekkinud on. 
 Mul on väga raske kaalu lisandumist taluda mentaalselt...ei hakka seda üldse tagasi ajama. Jah, ma saan aru, et see on vajalik (muud moodi ju ei kasva lihas ka), aga see ei tee seda kergeks ja usun, et ühelgi naisele ei ole "meeldiv" oma keha pehmemaks muutumas näha. Kuigi mõistan, et tegelikult on kaalu imevähe selle 4 kuuga lisandunud, siis on päevi, kus peegel ei ole minu sõber ja tunnen ennast ikka väga halvasti. Ja siis on teine päev kus vaatan, et vau....ma kindlasti olen lihasmassi juurde saanud ja tunnen, et see pehmem olek on seda kõike väärt. Minu "tunnen ennast hästi oma nahas" kaal on praegusest kaalust 2kg madalam....mis on ülikerge tegelikult dieediga saavutada ja ma tean, et mul pole tegelikult mingit põhjust ennast halvasti tunda....aga jah. Eks see on arengukoht minu jaoks elu lõpuni, et hinnata vaid head ja mitte pöörata tähelepanu negatiivsetele emotsioonidele.
Nüüd ei ole sügisprepi dieedini ka enam üldse palju jäänud....plaanin seda alustada 16.aprill. Siis on 24 nädalat esimese võistluseni. Miks nii vara? Ma tahan võtta kaalu langetamist (rasva% alandamist) hästi rahulikult ja anda endale pigem kuu aega rohkem aega kui kuu aega vähem. Lisaks plaanin sisse ka 1-2 nädalase dietbreaki, millal viin kalorid üles ja lasen kehal veidi taastuda, et siis edasi rühkida ;). Ja ma ei taha kaotada oma raskelt teenitud lihast, nii et jah....pigem kauem kui,  et läheb kiireks ja pean närvitsema hakkama. 
Praegu olen kalorid jälle 2600kcal peale lasknud. Miks? Sest ma tahan rohkem vabadust. Ma mingil moel ei ole defitsiidis praegu, sest kaalu tuleb ikka sujuvalt juurde, aga igapäevaselt trackin ma 2600kcal, aga kui töö juures on kringli söömine või poes mõni uus komm, mida proovida tahan, laps on mingi võileiva mulle teinud või vanaema on pannkooke teinud, siis ma söön selle ühe-kaks ära ja EI PEA SELLE PÄRAST PÕDEMA :D. Lisaks olen nv-del käinud sünnipäevadel ja R-ga väljas söömas (näiteks käisime Maitsev Tartu raames kahte söögikohta proovimas- Chez Andre ja Fii-d, millest viimane meile rohkem meeldis ja suurema elamuse pakkus) ja pooleldi trackinud nendel päevadel ja pooleldi yolotanud.
See nädalavahetus käisime Rakveres (R- sealt pärit) ja proovisime ka Grillers burgerikohviku ära. Tema võttis terava lamba ja mina Rantšo, kuhu palusin juurde ka sibulamoosi (story on ka minu instas highlightide all nähtav). Mõlemad jäime väga rahule ja hinna ning kvaliteedi suhe on ikka väga paigas. Teinekord võtaks saia asemel ehk leivakukliga ainult ja kui enne dieeti peaksin veel Rakverre sattuma, siis läheks kindlasti sealt uuesti läbi :).

Trennid:
Trenne kokku: 17 
Ajakulu: 29:27:53 
Põletatud kaloreid: 12,144 kcal
(Haiguse tõttu 3 trenni vähem kui tavaliselt) 

Trennide jaotus ikka sama, ainult kardiot olen pidevalt vähendanud. Huvi korral saate eelnevast kuu kokkuvõttest lugeda. Tunnistan ausalt, et haigeks jäämine oli minu jaoks väga raske. Mul on nii raske treeninguid ära jätta ja rahulikumalt võtta ja ma ei mäletagi viimast korda kui oleksin nädalaga vaid 2 treeningut teinud....aga see haigus tõmbas mu jalust nii maha lihtsalt ja alles nüüdseks olen tegelikult päris terveks saanud....kuigi nohu veel on mingil määral.

Praegu on tõsiasi ka see, et mul puudub treener, kes mul aitaks võistlusdieeti läbi viia. Jah, ma saaksin ise ka sellega hakkama, sest tegelikult olen meeletult ennast selles vallas harinud ja igapäev loen ja kuulan podcaste veel juurde, aga ennast on niiiiiii raske adekvaatselt hinnata ja minu kõige suuremaks probleemiks on LIIGNE PUSHIMINE. Ma võin üsna ribadeks ennast töötada, aga niimoodi tegelikult tulemusi ei tule, vaid tõmban ennast lihtsalt kinni, nii et mul ikkagi on vaja inimest, kes ütleks mulle, et "sa teed piisavalt, sa teed liiga palju, sa peaksid rohkem pingutama, vorm on hea, vorm on kehv....jne" .... Treeneri otsingud on käimas, nii et kui keegi teaks soovitada head treenerit, kes ei ole suhkrufoob ja teab paindlikust dieedist ja makrodepõhilisest toitumisest ka midagi, siis palun soovitage julgesti! 

Tegelikus on ka see, et kuigi võistlusdieet algab ja ma ise olen endale sellised sihid seadnud, siis ma ei saa kunagi kindel olla, et mu tervis vastu peab ja keha järgi tuleb. Iga dieet on erinev ja eks minu võimsuses on lihtsalt endast parim anda....eks siis näha ole, mis saab selle kõigega ja kas kunagi ka oma unistusteni jõuan.

Käisin ka Helena Mangi ja Eleri Reinarti korraldatud Fitnessi masterclassil Tallinnas, aga sellest kirjutan ehk teises postituses, sest see postitus venib juba väga pikaks.
Kui teil on mulle küsimusi, siis palun küsige julgesti! Kindlasti on oodatud ka kõik soovitused, et mida ja millest blogis kirjutada võiksin.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar