reede, 1. juuni 2018

Mai kokkuvõte/Life Update - treeningud ja võistlusdieedi 2. kuu

Uskumatu, et juba 2 kuud dieeti läbi on....aeg läheb nii ruttu ja usun, et ütlen seda iga kuu kohta :D, aga nii lihtsalt ju on. 
Ülikooliga on raskeim osa selleks õppeaastaks möödas. Mu seminaritöö on esitatud ja kaitsmine on 14.juuni. Vaja on esitada veel magistritöö projekti kavand ja selle osas töö käib ehk siis tegelen juba oma magistritöö uurimuse planeerimisega. Mu seminaritöö on teemal: ÕPILASTE JÄTKUSUUTLIK TERVISEKÄITUMINE: KUIDAS ÕPETAJANA SEDA SUUNATA JA KUJUNDADA? 
Teema mõte tuli eelkõige isiklikust huvist. Tunnen nüüd, et minu teadmised selles valdkonnas on meeletult kasvanud ja mind tõsiselt huvitab see, kuidas ma saaksin õpetajana kaasa aidata õpilaste jätkusuutlikule tervisekäitumisele - füüsiliselt aktiivsusest lugupidamine ja rõõmu tundmine; paremate valikute tegemine toitumisel ja vaimse tervise hea tasakaal. Olukord Eestis on tegelikult väga kurb....iga neljas esimese klassi laps on ülekaaluline Tervise Arengu Instituudi uuringu andmetel. Lingin SIIA ka ETV "suud puhtaks" saate, mida kuulates...oleksin saanud nii palju oma seminaritööst välja tuua, et mida võiks olukorra parandamiseks teha. Igatahes suhtun sellesse teemasse väga kirglikult ja ka mu magistritöö saab olema selle temaatikaga seotud. Oleksin ise lapsena soovinud, et oleksin teatud teadmised saanud juba põhikoolis, mitte alles ülikoolis kogemata vabaaine raames.... see ei ole normaalne tegelikult ja ma siiralt loodan, et ma suudan selles vallas mingit muutust luua. 

Sain ka sügisest endale töökoha koolis. Alustan 1. klassiga ja juba 5. juunil näen õpilasi ja lapsevanemaid ning ma olen niiiiiiiiiiii elevil! Ma tõesti armastan õpetajatööd ja teen seda suure kirega. Ma pole mitte kunagi ka praktikal käies pidanud ennast kooli sundima ja see on just see osa õpingutest, mis on innustanud mind ka selliseid aineid ülikoolis läbima, mis tunduvad nii rasked ja ebavajalikud. Loodan, et saan hakkama ja ma tean, et kui vaeva näen ja endast parima annan, siis saan ka. Juhtkond on ülisõbralik ja toetav ning ma poleks saanud paremat töökohta endale soovida. Olen nii õnnelik, et valituks osutusin :)! 

Nüüd siis treeningute ja toitumise jne juurde. Trennidega on kõik hästi. Teen endiselt 4 lihastrenni (igal lihastrennil 15min enne ja 15min pärast ka kardiot) ja ühel päeval pikemalt kardiotrenn (60min) ja BodyBalance rühmatrenn. 
Miks ma käin BodyBalancis? Ega ma seal koormust tegelikult ei saa. Ma käin seal arendamas oma tasakaalu, süvalihaseid ja lihtsalt, et mediteerimise osa ajal oma keha tänada...jah...iga kord kui lõpus see pleedi all lõõgastumine on, siis tänan ma SÜDAMEST oma keha, et ta jälle on nädala vastu pidanud ja teeb minuga koostööd ja aitab mul minu unistusi realiseerida! 
See prep on senistest kõige parem. Ma ei ole veel saavutanud oma täiskasvanuea madalaimat kaalu, aga ma tunnen ennast praegu veel 90% ajast väga hästi. Eelmine dieet olin ma selles kaalus juba surija....pearinglused jne jne...Praegu on kõik väga hästi. Ma saan magada, ma suudan trennis pingutada, ma ei ole närvipundar ja tegelikult enamus aega on mul totakas naeratus näol, sest ma olen lihtsalt nii õnnelik :D. Isegi kui on mõni raskem päev, siis ma mõtlen sellele, kui palju rohkem on head minu elus ja see toob mind kohe reaalsusesse tagasi, et tegelikult ju ongi kõik hästi. 
Ärge saage nüüd valesti aru. Terve ma päriselt ikkagi enam ei ole. Mul ei ole enam ammu juba menstruatsiooni ja tegelikult kadus see taas juba sügisel ära. Ma tegelikult üldse ei imesta, kui see nüüd suvel jälle tagasi iseenesest tuleb, sest minu menstruaalhäired on tegelikult üsna suure tõenäosusega seotud hoopis stressiga (olen olnud elu jooksul palju suuremas kaloridefitsiidis ja rängemalt oma keha trennidega "tapnud" ja päevad ei ole ära jäänud), mis on tegelikult meeletu ülikooli ajal. 
(NB! Pidage minu postitusi lugedes alati meeles, et ma tegelen ekstreemspordialaga ja see on AINUKE põhjus miks ma üldse praegu kaalu langetan ja dieedil olen, sest tavainimese mõttes olen ma juba praegu väga tervislikus kaalus ja heas vormis ning tunnen ka ise end oma kehas väga hästi ja olen juba üli üli rahul. Teen seda kõike vaid selleks, et lavale minekuks lihased välja saada- kulturism!) 
Ma ei näita paljusid asju välja, aga kuna ma olen vägagi overachiever tüüpi inimene, siis panen ma endale ikkagi väga suure pinge peale. Lisaks kasvatan ma ikkagi peamiselt üksi oma tütart ja panen endale ka suure pinge tema osas - ma tahan talle parimat, ma tahan tema jaoks olla parim, aga see kõik nõuabki lõivu - stressi. Ma ise seda tihti ei tunneta, aga kui mõtlema hakkan, siis tegelikult on mu igapäevaelus väga vähe hetki, kus ma saan lihtsalt olla. 
Suvi on õnneks rahulikum aeg ja seetõttu loodan, et ka stressitase langeb. Fakt on see, et see kõik on seda väärt! Kõik see raske töö tasub ennast ära...ma tean seda! 

Toitumine...söön endiselt paindliku toitumise põhimõtteid jälgides. Kõht on täis ja kurta ei saa :). Vahepeal olin siin õhtuti tühja kõhu korisemisega, aga siis lihtsalt vähendasin jälle seda nänni osakaalu. Nüüd sööngi peamiselt vaid hommikusöögi juurde selliseid jäätiseid ja shoksi ning vahel harva, kui ärkan hiljem, siis ka vahepalaks mõne vahvlitopsi jäätise. Minu jaoks on nii naljakas kui inimesed kirjutavad mulle, et kuidas sa nii peenike oled...sa sööd ainult jäätist ja šokolaadi koguaeg :D. Esiteks...ma ei pea ennast peenikeseks ja teiseks...kes tahab näha mu kohupiimamökse ja plögakausse :D? Mulle nimelt meeldib igale põhitoidukorrale kodujuustu panna ja siis ma lasen kõik soojaks...ja no ei näe need ilusad välja :D. Nii, et jah. Insta ei ole "päris elu" ja seda peaksid kõik endale meelde tuletama. 

Kalorid on nüüdseks siis 2200kcal peal. Langetusruumi veel kõvasti ja seejuures toonitaksin ma ka Teile kallid lugejad, et nii oluline on võtta aega ka kaloritega plussis olla või vähemalt säilituskaloraaži peal! Alati ei saa olla dieedil ja kui oma kehale piisavalt puhkust dieetide vahepeal anda, siis on hiljem dieedil olla palju kergem ja keha teebki rahuolevalt koostööd. Ma ei ütle, et see kõik on kerge...ei ole. On ka minul päevi, kus ma ei taha seda pikka kardiot teha ja kus ma ei viitsiks foodprepi teha jne...aga neid päevi on nii vähe ja nendel hetkedel tulebki mängu enesedistsipliin, harjumus ja tahtejõud. 

Mitte miski, mis on midagi väärt, ei tule ilma tööta! Ilma pühendumiseta, ilma vaevata! Usaldage protsessi ja kui soovite oma elu muuta, siis ärge võtke seda kui sprinti, vaid tehke järk-järgult muudatusi jätkusuutlikul viisil. Võtke seda kui elustiili muutmist, harjumuste muutmist ja see võtab aega. 

Trennid kokku: 23 treeningut; Ajakulu: 39 tundi; Põletatud kaloreid: 15, 592kcal 

Kaalulangus (1.mai - 31.mai seisuga): -1,9kg 

Tegin ka sentimeetrite mõõtmist (võrdlesin dieedi algust ja üleeelmist nädalat) ja ülilahe oli näha, et tagumikule on juurde tulnud #bootygainzzz ja õlale ka. Kusjuures puusad on väiksemaks jäänud ja muud osad ka. Treeneri arvates on mu kaloraaž ka praegu nii kõrge selle dieedi ajal olnud, et on täiesti võimalik, et olen ka rasvavaba lihasmassi suutnud veidi kasvatada, sest ka treeningud on muutunud....mul pole kunagi tagumiku lihased niimoodi tunda andnud nagu praegu ja õlale panime ka palju suurema rõhu uue kavaga :). 

Ühesõnaga, vabandan, et see jutt nüüd nii pikaks läks, aga sai kenasti see kuu kokku võetud ning võin praegu öelda, et elu on lill ja kõik läheb väga kenasti :)!  

2 kommentaari:

  1. Mulle endiselt nii meeldivad su postitused! :) Ole hoitud ja püüa oma unistusi!

    VastaKustuta